lørdag 9. juli 2011

Superfredag med hylende morsom film & sushi kos

Kvelden startet med en deilig sushi middag på Bambus restaurant på Majorstura, mmm så deilig det er med sushi. Sushien der får en 4 av meg, jeg har spist mye sushi i Oslo og denne var ikke den beste, men veldig hyggelig lokale og bra service gjorde at vi koste oss gløgg.
Jeg og en venninne har bestemt oss for å teste ut flere restaranter vi ikke har vært på før og har mye bra i vente. Oslo har mye godt å by på så vi gleder oss.





Etter en deilig sushi middag dro vi på Colosseum for å se denne, super film!




Jenter der må se Brides Maids, lo så jeg hylte til tider. Enkelt å greit sommerens jentefilm. Tror ikke jeg har blitt så flau og glad av å se en film før. 
Tittelen og den store filmplakaten skremmer trolig vekk de fleste gutter. Men også for dem er filmen kulere enn det plakaten gir inntrykk av.
Annie er over tretti, barnløs og singel i Milwaukee. Hun åpnet bakeriet Cake Baby, som gikk konkurs under finanskrisen. Bilen hennes er en skranglete, tilårskommen Toyota, hun bor sammen med et overvektig, britisk søskenpar, jobber bak disken hos en gullsmed og er tredjeelskerinnen til en rik kjekkas , som etter sengehyggen sier, «This is so awkward. I really want you to leave, but I don't know how to say it without
sounding like a dick.»  

Annie får hendene fulle når Lillian, hennes beste venninne siden barndommen, skal gifte seg. Som forlover har Annie ansvaret for utdrikkingslaget, men her får hun uventet hard konkurranse fra Helen, den vakre kona til brudgommens sjef. Mye av filmens elleville komikk oppstår fordi Annie og Helen konkurrerer om å vise hvem som er brudens beste venninne. Av de andre brudepikene er Megan den beste. Hun er skremmende og proppfull av energi og utrolig sprø.

Bra start på helgen om jeg må si det selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar